Šodien tvitera lietotāji diskutējuši par to, vai nepieciešams palielināt Saeimas deputātiem algas.
Daļa uzskata Saeimā esošajiem deputātiem nepieciešams algu palielinājums, varbūt pat divkāršs. Tas tiek pamatots ar domu, ka, ja deputātiem ir salīdzinoši zems atalgojums, iespējams piesaistīt tikai salīdzinoši zemākas kvalitātes speciālistus.
Citi gan domā, ka sākumā cilvēkiem sevi ir jāpierāda, tad var domāt par sākt domāt par algu pielikumu. Kādam šķiet, ka Saeimu tagad uzskata par “barotavu” un algu palielināšana vienkārši nozīmēs bagātākus deputātus. Citi uzskata, ka cilvēki jau nemēģina iekļūt Saeimā, lai kļūtu bagāti.
Tvitera diskusiju aizsāk digitālā mārketinga speciālists Jānis Polis, kurš uzskata, ka nevajadzētu atcelt kompensāciju deputātiem, kurus no vienas Saeimas nākamajā nepārvēl.
Jānis Polis@JanisPolis
Saeimas deputāts ir švaki atalgota pozīcija (salīdzinot ar top profesionāļu atalgojumu) ar negatīvu ietekmi uz cilvēka vērtību darba tirgū (prasmju, reputācijas zudums). Daudzi jau šobrīd tādēļ izlemj nekandidēt. Atcelt kompensācijas nozīmētu vēl mazināt kandidātu kvalitāti. https://twitter.com/ilzekalninaa/status/1049313953925484546
Tue Oct 09 06:07:15 +0000 2018
Poļa izteikumu komentē tvitera lietotājs “Jānis Nezināmais”.
Janis Nezināmais@janisnezinamais
@JanisPolis Tik starpība tāda, ka, lai kļūtu par lielu profesionāli un pelnītu 2.5-3k tev visticamāk vajadzētu pabeigt kādas no Eiropas Top augstskolām…. Tikt Saeimā – pietiek ar vidējo izglītību, galvenais vnk tikt sarakstā iekšā pietiekami augstu.
Tue Oct 09 06:32:51 +0000 2018
Polis uzskata, ka tieši par to jau ir iepriekšējais ieraksts.
Jānis Polis@JanisPolis
@janisnezinamais Nu bet par ko tad stāsts? Tak 100 top augstskolas beigušie nemaz nepiesakās kandidēt, tad arī nākas ievēlēt.. vienkārši labus cilvēkus.
Tue Oct 09 06:35:04 +0000 2018
Nezināmais domā, ka augsta ranga augstskolu pabeidzis cilvēks nestrādās par salīdzinoši mazu naudas summu.
Janis Nezināmais@janisnezinamais
@JanisPolis Domāju, ka cilvēks, kas pabeidzis top augstskolu, diez vai skrietu kļūt par deputātu arī pa 5k vai vairāk…
Tue Oct 09 06:40:05 +0000 2018
Polis skaidro, kāpēc pats attiecies kandidēt.
Jānis Polis@JanisPolis
@janisnezinamais Nē. Es esmu beidzis top 30 augstskolu. Kandidēt atteicos, jo masīvs kritiens ienākumos un bija bail pēc 4 gadiem palikt bez nekā (joma ātri attīstās). Personīgi zinu ap 10 tādus cilvēkus (ar labu izglītību, pasaules pieredzi, vēlmi strādāt valstij), kuri beigās pateica nē.
Tue Oct 09 06:46:47 +0000 2018
Sabiedrisko attiecību speciālists Krišs Ēlerts skaidro,ka viena no iepriekšējās Saeimas deputātēm ir beigusi Londonas Ekonomikas skolu.
Krišs Ēlerts@krisselerts
@JanisPolis @janisnezinamais Lolita Čigāne ir beigusi LSE, citu starpā.
Tue Oct 09 07:17:03 +0000 2018
Tvitera lietotāja Elizabete Auniņa atklāj, ka plāno kaut kad nākotnē kandidēt vēlēšanās.
Elizabete Aunina@eaunina1
@krisselerts @JanisPolis @janisnezinamais Es arī esmu beigusi LSE un galīgi neizslēdzu iespēju kādreiz kandidēt (drīzāk ar domu, ka tas noteikti notiks). Sarakstos bija vairāki cilvēki no top augstskolām. Kopumā gan es @JanisPolis pievienojos.
Tue Oct 09 11:23:40 +0000 2018
Polis stāsta, ka šobrīd viņš nevarētu atļauties kļūt par deputātu.
Jānis Polis@JanisPolis
@eaunina1 @krisselerts @janisnezinamais Nu es jau arī labprāt, tikai vai nu ir pirms tam jānodrošina stabili pasīvie ienākumi, vai arī jācer, ka deputāti tiks labāk nodrošināti. Šobrīd es šo darbu atļauties īsti nevarētu.
Tue Oct 09 11:55:26 +0000 2018
Tvitera lietotājs Rainers Meiers uzskata, ka kandidēja pietiekami daudz cilvēku.
Rainers Meiers@aismans
@JanisPolis 10 uz vienu vietu… maz?
Tue Oct 09 08:07:37 +0000 2018
Polis Meieram skaidro, par ko konkrētāk viņš runā.
Jānis Polis@JanisPolis
@aismans Es par kvalitāti, ne kvantitāti runāju. Tur arī 100 viduvējības uz vienu vietu varētu pieteikties, tas neko nemainītu. Jau šobrīd visas partijas teju lūdzas biedriem, lai tie pieteiktos kandidēt un rezultāts parasti ir virkne mazkvalificētu kandidātu sākot no 2 desmitnieka listē.
Tue Oct 09 08:11:18 +0000 2018
Mārketinga speciālists Alberts Ziemelis komentē Poļa teikto.
Alberts Ziemelis@AlbertsZiemelis
@JanisPolis Tadā gadījumā deputātam jābūt lielākai algai saskaņā ar @JanisPolis secināto, jo trekna kompensācija par deputāta pilnvaru likumsakarīgu un paredzamu beigšanos ir slikta ziņa sabiedrībai un slikts Saeimas PR
Tue Oct 09 06:45:23 +0000 2018
Polis tam piekrīt.
Jānis Polis@JanisPolis
@AlbertsZiemelis Jā, piekrītu. Bet ej nu izbīdi to cauri 🙂 Kompensācijas vismaz ir jau eksistējošas.
Tue Oct 09 06:47:29 +0000 2018
Ziemelis atgādina, ka bijusi valdība, kas sākusi darbu ar savas algas palielināšanu.
Alberts Ziemelis@AlbertsZiemelis
@JanisPolis Izbīdīt cauri algu paaugstinājumu deputātiem, ha! Bija viens sasaukums, kurš ar to sāka uzreiz pēc ievēlēšanas.
Tue Oct 09 07:18:41 +0000 2018
Skolotāja Neila Krave gan neuzskata, ka alga ir slikta.
NK@NeilaKrave
@JanisPolis @IvetaBuike Tikai nevajag! Viduvējībām šī alga ir pat ļoooooti laba.
Tue Oct 09 06:42:19 +0000 2018
Žurnāliste Iveta Buiķe pie viduvējībām min Aldi Gobzemu (KPV LV).
Iveta Buiķe@IvetaBuike
@NeilaKrave @JanisPolis Vai nevarētu būt tā, ka tas ir viens no iemesliem, kādēļ tik daudz viduvējības pretendē uz šo amatu? AG ir labākais piemērs – sekoju uzmanīgi viņa teiktajam,manīju, ka juridiskajos jautājumos viņš brīžiem stāsta Dieva zīmes. Kompetenta jurista iespaidu neatstāj.
Tue Oct 09 06:45:38 +0000 2018
To komentē Krave.
NK@NeilaKrave
@IvetaBuike @JanisPolis Muldēt vajag tā, ka nevar iedomāties, ka tā var muldēt…
Tue Oct 09 08:55:46 +0000 2018
Buiķe atklāj, kas viņu izbrīnījis konkrētā deputāta saistībā.
Iveta Buiķe@IvetaBuike
@NeilaKrave @JanisPolis Starp citu, AG ir drusku cits gadījums – jurists būdams tik muļķīgi runāt par juridiskiem jautājumiem – tas izbrīna gan. Jau sen brīnījos, kas viņam diplomu iedeva. Un tad tur vēl ir šis un tas cits, ja uzmanīgi ieskatās un ieklausās viņā, tad arī rodas šādas tādas domas….
Tue Oct 09 09:00:51 +0000 2018
Tvitera lietotājs Zigmārs nepiekrīt Poļa paustajam.
Zigmars@Zigmarss
@JanisPolis skatoties deklarācijas Pirms un Pēc Saeimas – nevarētu piekrist..
Tue Oct 09 09:23:21 +0000 2018
Savukārt tvitera konts “BlackRiver26” uzskata, ka sākumā deputātiem sevi jāpierāda.
BlackRiver26@BlackRiver26
@JanisPolis Vispirms ir jāstrādā, kad pacels valsti citā līmenī, būs arī algas lielākas.
Tue Oct 09 07:15:53 +0000 2018
Tajā pašā laikā tvitera lietotājs Aigars komentē algu sadalījumu valstī.
Aigars@ram4ix
@JanisPolis Ļoti daudzas pozīcijas Latvijā ir švaki atalgotas!
Tue Oct 09 10:20:21 +0000 2018
Arī Zigmārs uzskata, ka jāsāk ir darbiem, tad varēs sākt domāt par algu palielināšanu.
Zigmars@Zigmarss
@JanisPolis un kāpēc, lai Saeima\MK būtu izņēmums “vispirms algu, tad solu rezultātu”. lai PRO aiziet, labi pastrāda, paceļ valsti un ienākumus – pēc tam neviens nekritizēs par dāsnām prēmijām & paceltām algām
Tue Oct 09 09:27:39 +0000 2018
Tvitera lietotājs Kristaps Krankelis uzskata, ka atalgojumam nav jābūt kā mērķim, lai vēlētos iekļūt Saeimā.
Kristaps Krankelis ??@KKrankelis
@JanisPolis Atalgojumam nav jābūt kā pamats lai vēlētos kļūt par deputātu! Ar šādu domāšanu tikai un vienīgi saeimā būtu cilvēki kas domā tikai un vienīgi par savu kabatu nevis par valsts interesēm!
Valsts vīram ir jāiet Saeima ar vēlēšanos tikai un vienīgi padarit Latviju par labāku valsti
Tue Oct 09 07:39:30 +0000 2018
Par Krankeļa rakstīto nedaudz ironizē Polis.
Jānis Polis@JanisPolis
@KKrankelis Protams. Valstvīrs pastalās un ar ķieģelīša šķēli uz ģimenes kopgalda darīs Latviju labāku.
Tue Oct 09 07:42:07 +0000 2018
Krankelis gan neuzskata, ka deputātu atalgojums ir nepietiekošs.
Kristaps Krankelis ??@KKrankelis
@JanisPolis Gribi teikt ka patreizējais deputātu atalgojums nav pietiekoši lai varētu labi dzīvot Latvijā un neuztraukties par savu finansiālo stāvokli lai varētu pildīt savus amata pienākumus?
Tue Oct 09 07:44:51 +0000 2018
Citādāk domā Polis.
Jānis Polis@JanisPolis
@KKrankelis Jā, atalgojums deputātiem (tāpat kā ministriem un daudziem ierēdņiem) ir būtiski par mazu, lai spētu piesaistīt augsti kvalificētus profesionāļus.
Tue Oct 09 07:49:14 +0000 2018
Tvitera konts “MeshurKarinca” grib dzirdēt konkrētus piemērus.
MeşhurKarınca@MeshurKarinca
@JanisPolis Meeeh. Parādiet kaut vienu deputātu, kurš gājis deputātos algas dēļ! Kas tie par top profesionāļiem, kurus pieminat salīdzināšanai? Privātparlamenta deputāti?
Tue Oct 09 08:44:23 +0000 2018
Ar Poļa tvītu dalās programmētājs Dmitrijs Golubevs (kandidēja 13.Saeimas vēlēšanās no partijas “Jaunā Vienotība”). Viņš uzskata, ka algas deputātiem ir vismaz jādubulto.
Dmitry Golubev@lastguru_net
Būšu nepopulārs, taču manuprāt deputātiem un ministriem ir jāpaceļ algas vismaz 2x. Pie reizes tad varētu daļu visādu kompensāciju atcelt… https://twitter.com/JanisPolis/status/1049541782206337026
Tue Oct 09 08:38:23 +0000 2018
Tvitera lietotāja “Illona” vēlas noskaidrot, vai Golubevs ticis Saeimā.
illona@tweetillo
@lastguru_net Vai esi ievēlēts?
Tue Oct 09 08:57:27 +0000 2018
Golubevs atbild noliedzoši.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@tweetillo Nē.
Tue Oct 09 09:00:42 +0000 2018
Tvitera konts “Animal farm” komentē Golubeva izteikumu.
Animal farm@Funny_n_Serious
@lastguru_net @tweetillo Vai tu vari pierādīt, ka esi dubultotas algas vērts?
Tue Oct 09 10:49:51 +0000 2018
Golubevs atbild nenopietni.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@Funny_n_Serious @tweetillo Vai tad nav tā, ka Tavuprāt es neesmu arī minimālās algas vērts? 😀
Tue Oct 09 10:55:28 +0000 2018
“Animal farm” gan nepiekrīt Golubeva jokam.
Animal farm@Funny_n_Serious
@lastguru_net @tweetillo Cik tu gribi saņemt un ko tu darīsi lai to algu atstrādātu? Neviens cilvēks Latvijā nav minimalās algas vērts, visi par to ir vērtīgāki.
Tue Oct 09 10:58:46 +0000 2018
Golubevs cenšas konstruktīvi atbildēt uz “Animal farm” uzdotajiem jautājumiem.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@Funny_n_Serious @tweetillo 2x vairāk kā šobrīdējā deputāta likme. Atstrādāšu, cīnoties par efektīvu valsts pārvaldi un pakalpojumu nodrošināšanu, kā arī par faktos balstītu politiku.
Tue Oct 09 11:02:18 +0000 2018
Tvitera lietotājs Aleksjes Ivanovs atklāj, kā viņš redz Latvijas deputātu darbu.
Aleksejs Ivanovs@AleksejsIvanovs
@lastguru_net Pašlaik deputāti bieži vien nezin, par ko balso, vai pat nepiedalās sēdēs, kurās “balso” – atceramies gadījumu ar jūsu partijas biedreni Kalnieti un viņas argumentāciju, ka “tas taču ir normāli” 1/2
Tue Oct 09 09:28:34 +0000 2018
Aleksejs Ivanovs@AleksejsIvanovs
@lastguru_net Jautājums, cik ir pamatoti tas, ka cilvēki saņem algu par to, ka neko faktiski nedara, ja par viņiem var nobalsot citi, un no sēdēm nav jēgas. Varbūt atstāt 7 deputātus (pēc partiju skaita) at atbilstošu balsu skaitu – saekonomēsim uz algām? 2/2
Tue Oct 09 09:30:06 +0000 2018
Golubevs, protams, saredz tajā problēmu, taču..
Dmitry Golubev@lastguru_net
@AleksejsIvanovs Tā ir problēma, ja/ka kāds kaut ko nedara, taču piedāvātais risinājums nevairos kvalitāti. Saeimai ir jābūt vietai kvalitatīvām un kompetentām debatēm
Tue Oct 09 09:34:14 +0000 2018
Tvitera konts “Vēlētājs” vēlas dzirdēt pamatojumu algas dubultošanai.
Vēlētājs@veeleetaajs_
@lastguru_net … kāpēc? Kāds ir jūsu pamatojums tam?
Tue Oct 09 11:21:58 +0000 2018
To Golubevs arī sniedz.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@veeleetaajs_ Lai dabūtu kvalificētus cilvēkus Saeimā. Uzrakstīšu plašāku rakstu
Tue Oct 09 11:24:33 +0000 2018
Vēlētājs dalās savās pārdomās.
Vēlētājs@veeleetaajs_
@lastguru_net … kā divreiz lielāka alga palīdzēs dabūt kvalificētus cilvēkus Saeimā?
Ja kāds grib kļūt par deputātu, viņš tad kļūst par tādu. Viss.
Saeimu jau tagad uzskata par “barotavu”. Ja palielinās algas tur divreiz, vairāk speciālistu nebūs, bet deputāti vienkārši būs bagātāki.
Tue Oct 09 11:27:08 +0000 2018
Savukārt tvitera konts “SigmaLS8361” jau lūdzas, lai algas nepalielina uzreiz pēc vēlēšanām.
LS8361@SigmaLS8361
@lastguru_net Lūdzu nesāciet tūlīt pēc vēlēšanām paaugstināt deputātu algas, vienalga kādā iepakojumā. Jūs nomētās ar akmeņiem, varbūt pat burtiski.
Tue Oct 09 08:54:31 +0000 2018
Golubevs saka, ka to nedarīs.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@SigmaLS8361 Nesāksim. Apzinos, cik tas ir nepopulāri. Bet tas nemaina faktu ka skopojoties uz algām dabūjam sliktākas kvalitātes kandidātus, nekā ja alga būtu adekvāta.
Tue Oct 09 09:00:07 +0000 2018
Tvitera konts “Leons Melis” ierosina, pēc kāda kritērija varētu piešķirt algas deputātiem.
Leons Melis@Leons_melis
@lastguru_net Esmu tikai par! Algas varētu būt proporcionālas saņemto balsu un plusiņu skaitam.
Tue Oct 09 08:42:38 +0000 2018
“MeshurKarinca” tic, ka nav tāda deputāta, kas kandidē tikai naudas dēļ.
MeşhurKarınca@MeshurKarinca
@lastguru_net Uzskatu, ka dabā neeksistē tāds deputāts, kurš dodas uz parlamentu strādāt algas dēļ. Pajautājiet ikvienam no ievēlētajiem deputātiem – vai viņš tur algas dēļ, vai viņš to uztver kā profesiju, kā amatu? Garantēju 100% noliedzošu atbildi.
Tue Oct 09 10:11:49 +0000 2018
Golubevs skaidro savu skatījumu.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@MeshurKarinca Bet kvalificētiem, normāli pelnošiem profesionāļiem gribas saglabāt kaut kādu dzīves līmeni no iepriekšējās darba vietas. Jā, es arī gāju idejas vārdā, lai arī šobrīd pelnu vairāk. Bet ne visi tā var: dažiem ir bērni, hipotēka utt…
Tue Oct 09 10:25:49 +0000 2018
“MeshurKarinca” skaidro, kā viņa uzskata, kas varētu būt nevēlams Saeimas deputāta kandidāts.
MeşhurKarınca@MeshurKarinca
@lastguru_net Ja reiz vienkārši ir vēlme saglabāt dzīves līmeni, nevis ko mainīt – cilvēks var palikt iepriekšējā darba vietā un saglabāt visu. Varbūt finansiāli atkarīgs un ietekmējams cilvēks pat nebūtu vēlams kandidāts? Nav tādas profesijas “deputāts”, tāpēc nevar būt arī “profesionāļu”
Tue Oct 09 10:31:42 +0000 2018
Golubevs paliek pie sava.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@MeshurKarinca Profesijas “deputāts” nav. Profesionāļi gan ir: cilvēki, kas sevi ir pierādījuši dzīvē, kaut ko sasnieguši – tādus taču vēlas redzēt deputātu krēslos? Un ja cilvēks pelna 10k EUR privātajā sektorā, vai viņš ies uz 2k algu deputātēt? Ies, ja ir iekrājumi. Citādi – vien retais.
Tue Oct 09 10:37:45 +0000 2018
“MeshurKarinca” turpina šaubīties, taču ir kāda daļiņa, kam viņa tomēr piekrīt.
MeşhurKarınca@MeshurKarinca
@lastguru_net Nezinu Domāju ka deputātu krēslos vēlas redzet cilvēkus kuru dzīves uzskati un redzējums par nākotni sakrīt ar savu redzējumu. Vai cilvēks ir sevi pierādijis vai nav, vai ir ko sasniedzis vai nav – tas ir otršķirīgi. Tomēr situācija ar ministriju darbiniekiem ir cita tur piekrītu
Tue Oct 09 10:41:51 +0000 2018
Golubevs jūt, ka šī tēma ir jāizvērš.
Dmitry Golubev@lastguru_net
@MeshurKarinca Piekrītu daļēji. Jo jā, protams, ir labi politiķi, kas neko dzīvē nebija sasnieguši pirms politikas. Bet ne visi tādi ir, un arī ne visiem tādiem ir jābūt. Kam gan ir jābūt ir noteiktām kompetencēm un prāta spējām, kuras labi tiek apmaksātas ārpus Saeimas. Jūtu, ka tēma rakstam
Tue Oct 09 10:50:28 +0000 2018
…Info avots: http://www.leta.lv/ontheweb/item/fc6a6b8f-31e4-4ea0-b4c9-295b0dc207d9/

